پروفیل آلومینیومی کرتین وال curtain wall

فروش کلیه پروفیلهای اختصاصی آلومینیومی کرتین وال به صورت عمده و با رنگهای متنوع وسفارشی

نمای کرتین وال(Curtain Wall)

نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار می باشد.

این نوع نما کاملا بصورت صنعتی ساخته می شود و شرایط نصب آن به گونه ای است که انعطاف پذیری خاصی در مواجه با نتشهای ناشی از زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری دارد و بصورتSelf Supportو تماما آلومینیومی طراحی و اجرا می گردد.این نوع نما در انواع فریم لس و فیس کپ ساخته و اجرا می شود.

در این سیستم بدلیل اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم بزرگ می باشد و از مقاومت بالایی برخوردار است احتیاجی به شبکه بندی جهت زیر سازی نما نمی باشد و خود پروفیل بوسیله پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ می باشدبه ساختمان متصل می شوند.

کرتین وال

کرتین وال نوعی دیگر از نمای شیشه ای بوده که به جای استفاده از فریم آهنی از پروفیل های آلومینیوم استفاده و نما به صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه می باشد . کرتین وال خود یک سازه محسوب می شود.

این نوع مهندسی نما، نیاز به زیرسازی آهنیSelf Supportندارد و تنوع رنگی نامحدودی داشته که استفاده از طرح های چوبی نیز برای آن امکان پذیر می باشد. این سیستم، در برابر تنشهای قائم و جانبی از قبیل باد، زلزله و تکانهای شدید کاملاً پایدار است.زیبایی فوقالعاده و منحصر به فرد این سازه در نما امتیاز نهایی آن است. شیشه های استفاده شده در این سیستم۱۸ الی ۴۰ میلیمتر ضخامت دارد و ایزولاسیون حرارتی و صوتی ساختمان را به صورت کامل انجام می دهند.طراحی زیبا و استاتیکی این سیستم به همراه عدم استفاده از پیچ و پرچ در مونتاژ و طراحی باز شوی مخفی در این سیستم علاوه بر زیبایی و دید بسیار عالی باعث بالارفتن ضریب مقاومت و آبندی و هوابندی شده است.

کرتین وال را می توان در دو نوع رده اصلی Face cap و Full Frameless طبقه بندی نمود.

استفاده از درپوش های ویژه در Face cape و عدم وجود این درپوش ها در Full Frameless از بارز ترین وجوه تمایز این دو سیستم می باشد. در طراحی پروفیل های این سیستم مباحث مربوط به زلزله, باد و محاسبات استاتیکی رعایت شده و مصالح مورد نیاز هر پروژه بنا به اقتضای هر پروژه جداگانه محاسبه و خصوصیات پروفیل کرتین وال مربوطه مشخص می گردد. در زیر نمونه ای از جداول محاسباتی ارائه شده است.

در جدول فوق به عنوان مثال جهت مدولاسیون سازه ای به ارتفاع ۱۵ متر و به صورتی که بتوان در هر ۴ متر ارتفاع دستک نگه دارنده تعبیه نمود، فاصله عرضی ۸۰ سانت و کمتر جهت مقطع سایز۱۲ پیشنهاد می شود.

خصوصیات

  • امکان استفاده از شیشه ۲ یا ۳ جداره

  • امکان ایجاد سطح عایق دما با استفاده از پروفیلهای Thermal Break

  • امکان استفاده از در پوش های متفاوت

  • امکان اجرا به صورت تمام آلومینیوم

  • عدم محدودیت رنگ

  • امکان استفاده از مقاطع و ابعاد متفاوت با توجه به نیاز پروژه

روش اجرا

  • ارائه مدولاسیون بر اساس طرح اولیه و محاسبه ضریبهای موثر در پایداری سازه و همچنین توجه به میزان پرت مصالح

  • ساخت و مونتاژ مدول های کرتین وال

  • آغاز عملیات اجرایی :پیاده سازی و اجرای کمر بند های اصلی

  • اجرای براکت نگهدارنده

  • تثبیت و رگلاژ کرتین وال ها بوسیله پیچ ومهره

  • نصب شیشه

کرتین وال + فریم لس (فیس کپ)

نماهای فریم لس و فیس کپ بیشتر در پروژه های اداری و تجاری مورد توجه قرار می گیرد. در این سیستم پروفیل های آلومینیومی (عمودی و افقی) بر اساس ارتفاع ساختمان، ابعاد شیشه ها (وزن) و فشار باد محاسبه و انتخاب می گردد.

با استفاده از پروفیل های ذکر شده شبکه های آلومینیومی ایجاد و توسط براکتها به ساختمان متصل می گردند و سپس شیشه ها و بازشوها در محل های مورد نظر نصب و سیستم آب بندی می گردد.

در نماهای فریم لس شیشه ها با فاصله بسیار کم (در حد ۱۰ میلی متر) کنار هم قرار می گیرند ولی در سیستم فیس کپ حدفاصل بین شیشه ها توسط درپوش ها با ابعاد و اشکال مختلف پوشانده می شود.

کرتین وال

  • ارائه مدولاسیون بر اساس طرح اولیه و محاسبه ضریب های موثر در پایداری سازه

  • مجهز به درپوش های دکوراتیو جهت نمای زیباتر

  • قابلیت ساخت به صورت ترمال بریک، ساده، دوکی و …

  • مجهز به سیستم تخلیه هوا و آب باران

  • امکان نصب شیشه با ضخامت های مختلف

  • مجهز به لاستیک های EPDM برای مقاومت بالاتر

  • نصب آسان و کاربردی

  • قابلیت استفاده به صورت المان سازه ای

  • این نوع مهندسی نما نیازی به زیرسازی Self Support ندارد و تنوع رنگی نامحدودی دارد

  • این سیستم در برابر تنش های قائم و جانبی از قبیل باد، زلزله و تکان های شدید کاملا ناپایدار است و زیبایی فوق العاده و منحصر به فرد این سازه در نما امتیاز نهایی آن است

  • ایزولاسیون حرارتی و صوتی ساختمان

  • طراحی زیبا و استاتیکی این سیستم به همراه عدم استفاده از پیچ و پرچ در مونتاژ و طراحی بازشوی مخفی در این سیستم علاوه بر زیبایی و دید بسیار عالی باعث بالا رفتن ضریب مقاومت، آببندی و هوابندی این سیستم شده است .

  • در طراحی پروفیل های این سیستم مباحث مربوط به زلزله، باد و محاسبات استاتیکی رعایت شده و جهت بالا بردن کیفیت محصول از اتصالات کلیپسی به جای پیچ و پرچ استفاده می شود .

نمای شیشه ای Curtain wall

این نوع نما از نمای شیشه ای به دو مدل روکوب و لامل تقسیم میشود، در مدل روکوب دار ابتدا شبکه بندی سطح نما با سازه های سبک و یا نیمه سنگین فلزی به صورت کامل زیرسازی میشود . سپس پروفیل های روکوب به همراه شیشه بر روی شبکه بندی سوار می گردند.

وجود لاستیک های آببندی و هوابندی در اطراف پروفیل های روکوب ورود آب و هوا را به داخل غیر ممکن می سازد. در مدل لامل به دلیل اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیومی بزرگ میباشد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل احتیاجی به شبکه بندی فلزی نما جهت زیر سازی نمیباشد و خود پروفیل های آلومینیومی به وسیله پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ میباشد به ساختمان متصل میگردد.

نکته مهم اینکه هر دو مدل از نمای بیرون به یک شکل و ترکیب دیده می شود. عمده ترین مزایای انحصاری سیستم نمای شیشه ای لامل عبارتند از بهره گیری از بالاترین نوآوری و تکنولوژی در اتصالات پروفیل ها به یکدیگر(T-cleats)، آببندی صحیح و اصولی سیستم با استفاده از انواع واشرهای مخصوص از جنس EPDM ، پیش بینی مناسب انبساط و انقباض پروفیل ها، هدایت آبهای حاصل از تعریق شیشه ها به وسیله کانال های مخصوص دریناژ از لامل های افقی به لامل های عمودی و سپس خروج از نما توسط قطعه مخصوص آبریز استفاده از تکیه گاه خاص جهت نشیمنگاه شیشه ها و واشرکشی مخصوص که در برابر فشارهای جانبی ساختمان از شیشه محافظت میکند.

استفاده از قطعه های مخصوص Fiming Bracket جهت اتصال پروفیل های نما به سازه که افزایش سرعت نصب و استحکام بالای اتصال را به ارمغان می آورد. تنها نقطه ضعف این سیستم نسبت به سیستم فریم لس، نمایان و قابل تشخیص بودن فریم های بازشو در نمای ساختمان میباشد.

 

طراحی و اجرای نمای کرتین وال،فریم لس ،لوور

5108 5109 20768 20879 21035 201504141416_yarikapakli Eco-Curtain-Wall-System img Untitled-73 نمای-شیشه-کرتین-وال-Curtain-Wall-3

 

 

 

نظرات بسته شده است.